Noen av selskapets arbeidsoppgaver
- Markedsføring, promotion og salg av Lofoten som reisemål.
- Gjennomføring og formidling av reiselivstjenester på vegne av reiselivsnæringen i Lofoten.
- Koordinering og utvikling av gode reiselivsprodukter i regionen.
- Presentasjon av Lofoten på nasjonale og internasjonale reiselivsmesser.
- Utviklingen av en felles profil for Lofoten som reisemål.
- Koordinering av all produktinformasjon om Lofoten som reisemål.
- Ivaretakelse av vertskaps- og informasjonsfunksjonene for kommunene i Lofoten.
Markedsplan 2020
Destinasjonsselskapet er i endring og jobber kontinuerlig med utvikling av tjenester, organisering og finansiering av selskapet. 2020 vil bli et avgjørende år for hvordan reiselivet i Lofoten skal utvikles videre. Helårlig reiseliv, trygge arbeidsplasser og en bransje med evne til å satse langsiktig vil være avgjørende for næringslivet og lokalsamfunnene i Lofoten. Stikkord for arbeidet er:
- samarbeid på tvers i Lofoten og med regionene rundt
- tydelig lavsesongfokus
- styrke linken mellom marked og produktutvikling hos medlemmene
- personas-utvikling med en klar kommersiell salgsplan
Prosjekt bærekraftig reisemålsutvikling
Lofoten besluttet høsten 2017 å jobbe systematisk og aktivt med bærekraftig reisemålsutvikling. Målet er å kvalifisere for Innovasjon Norges merke for bærekraftig reisemål innen 2019. Handlingsplan for bærekraftig reisemålsutvikling i Lofoten:
- Bevare og sikre god bruk av natur, kultur og attraksjoner
- Redusere miljøbelastningen
- Sikre Lofotens omdømme og gjøre det lett for gjest å handle i tråd med bærekraftprinsippene
- Videreutvikle helårlig reiseliv
- Styrke kompetansen
- Rigge reisemålet for fremtiden
Les mer om prosjekt bærekraftig reisemålsutvikling her...
Kontaktinformasjon
Destination Lofoten AS
Håkon Kyllingsmarksgate 6
8300 Svolvær
T: 76 06 98 00
E: post@lofoten.info
Vegeir Selboe, markedsansvarlig, 958 00 718, vegeir@visitlofoten.no
Elisabeth Dreyer, daglig leder/reiselivssjef, 911 63 231, elisabeth@lofoten.info (sykemeldt)