-Velkommen inn

-Torsdag kveld vil vi gjerne møte deg, hvis du er ny, eller nesten ny her i kommunen, sier ordfører Remi Solberg.

Han inviterer til et informasjonsmøte for nyinnflyttede i kommunestyresalen fra klokka 18.00 til 20.00 torsdag 15. november.

Der blir det generell informasjon om Vestvågøy kommune, og både administrasjonen og ordføreren er særlig interessert i å få høre om hvilke tanker de som har kommet flyttende hit gjør seg om kommunen vår.

-Det blir derfor en seanse med deling av erfaringer i grupper, men vi som arrangør kan forsikre alle som har lyst til å komme om at ingen skal bli avkrevd svar på noe som helst, eller bedt om å si noe hvis de ikke har lyst , kan ordfører Remi Solberg forsikre om.

Erfaringene fra tidligere møter, er at både kommune og innflyttere har hatt utbytte av å treffes i en uformell setting. Også informasjonsfilmen om Vestvågøy kommune, som ble laget i 2017, vil bli vist, da den fortsatt er relevant.

Solberg legger opp til et hyggelig og uformelt møte, med kaffe, kanskje litt sjokolade og noen små gaver. Han oppfordrer alle nyinnflyttede til å investere disse to timene i det som forhåpentligvis vil bli oppfattet som verdifull kunnskap om Vestvågøy kommune.

- Vi er stolte av hver eneste tilflytter, og for kommunen er alle tilbakemeldinger fra nye innbyggere av stor verdi, sier ordføreren.