Nominer en ildsjel!

Snart er det klart for tildeling av den fortsatt ganske ferske «Frivillighetsprisen 2023». Kjenner du en verdig kandidat? Nominer vedkommende da vel, innen torsdag 5. oktober 2023.

To hender med et klistremerke i gull i midten, med påskrift «Årets frivillig». Fotocollage - Klikk for stort bilde Vestvågøy kommune

Hvorfor er frivillighet så viktig?

Kommunen ønsker å vise sin anerkjennelse og takknemlighet til de som bidrar med frivillig arbeid. Frivillighet har en positiv effekt i samfunnet vårt, og bidrar til kompetanse, læring og inkludering – og gir folk i alle aldre anledning til å møtes, engasjere seg og være del av et fellesskap.

Frivillighetsprisen er fortsatt ganske fersk her i Vestvågøy kommune. Og kanskje er det nettopp derfor vi ikke har fått inn nok nominasjoner ennå? «Det kan i alle fall ikke være fordi det ikke finnes mange nok gode kandidater her i Vestvågøy», utdyper kulturkonsulent i kommunen, Trond Handberg.

Kommunestyret deler hvert år ut de tre mer etablerte prisene, henholdsvis; Næringsprisen, Kulturprisen og Miljøprisen. Her er allerede de heldige vinnerne kåret. Nå står Frivillighetsprisen 2023 for tur.

Hva nå?

Nå trenger vi at folket nominerer noen som fortjener ekstra anerkjennelse for sin innsats. Det er ofte en person som bruker en stor del av sin fritid for fellesskapet, og på å skape aktivitet i lokalsamfunnet – enten vedkommende trives ute i rampelyset eller bak i kulissene.

Send inn nominasjoner til postmottak@vestvagoy.kommune.no
Merk eposten med «Frivillighetsprisen 2023»

Gjør det innen 5. oktober!

Trond Handberg
Kulturkonsulent