BostøtteBostøtteordningen er et virkemiddel fra Husbanken for husstander som har høye boutgifter og lave inntekter Kommunen v/NAV Vestvågøy administrerer ordningen på vegne av Husbanken. NAV Vestvågøy kontrollerer alle søknader og vedlegg før søknaden godkjennes i elektronisk bostøttesystem, og blir sendt elektronisk til Husbanken som ivaretar vedtakene. Søkerne får vedtak fra Husbanken. Har du behov for råd og veiledning - ta kontakt med saksbehandler for bostøtte Søknadsfrist er den 25. i hver måned - svar fra Husbanken den 20.neste måned og utbetaling ca 20.neste måned. Kan du å bostøtte? Jeg har søkt bostøtte allerede Husbanken anbefaler at du søker elektronisk. Da må du ha en kodebrikkke fra banken. Husk å legge med din husleiekontrakt eller utgifter til lån på bolig. Hvis du ikke kan søke elektronisk, kan du benytte denne papirsøknaden. (PDF, 236 kB) Husk å signere søknad. Du kan klage på et vedtak om bostøtte, dersom du mener vedtaket bygger på feil opplysninger. Unngå feil i bostøtten, meld fra om endringer! HUSK å melde fra om endringer. Du har plikt til å melde fra hvis det skjer endringer som kan ha betydning for beregningen av bostøtte. Inntekt eller formue Adressen din - da må du søke på nytt Boutgiftene Noen i husstanden blir student Noen i husstanden begynner i eller avslutter førstegangstjeneste Kontonummer Regelverk§ Slik beregnes bostøtte