NAV VestvågøyFor statlige tjenester(arbeid, trygd, sykemelding, AAP): Kontakt gjennom mitt.nav.no eller aktivitetsplan For de som ikke er elektroniske brukere ta kontakt med kontaktsenter, 55 55 33 33 For kommunale tjenester(Gjeldsrådgivning, Husbanken, økonomisk sosialhjelp): Kontakttelefon økonomisk sosialhjelp, 469 50 347 Kontakttelefon gjeldsrådgiver, 412 71 178 Kontakttelefon Husbanken, 900 67 026 For arbeidsgivere i Lofoten(Vågan, Vestvågøy, Flakstad og Moskenes) Kontakttelefon 412 64 806 (åpen mandag til fredag fra 09.00-14.30) Viktigste oppgave for det lokale NAV Vestvågøy er å bistå innbyggere til å komme raskets mulig tilbake i arbeid og/eller aktivitet NAV omfatter både den statlige Arbeids- og velferdsetaten og de delene av kommunens tjenester som finnes på det enkelte NAV-kontor. Det er innbyggere som av ulike grunner har behov for bistand, råd og veiledning til å skaffe arbeid, beholde arbeid eller øke sin deltakelse i arbeidslivet som henvender seg til det lokale NAV kontoret. Også arbeidsgivere som har behov for rekruttering henvender seg til NAV Vestvågøy. De lokale NAV kontorene har ikke ansvar beregninger eller utbetalinger av ulike statlige ytelser, det er opprettet ulike forvaltningsorgan i NAV for disse tjenestene. Se på mitt nav. Hovedmålene for NAV er: Flere i arbeid og aktivitet - og færre på stønad Forenkle tjenestene til brukerne Tilpasse tjenester til brukernes behov En helhetlig og mer effektiv arbeids- og velferdsforvaltning NAV Vestvågøy består av 22 ansatte som ivaretar både statlige og kommunale oppgaver. NAV Vestvågøy er organisert med 2 avdelinger for å ivareta innbyggernes behov på best mulig måte. Avdelingene er organisert i forhold til behovene om kort eller lengre bistandsbehov. Relevante lenker: Lov om arbeids- og velferdsforvaltningen(NAV.loven) Lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen (Sosialtjenesteloven)