Media

ARN 2018 ble distribuert på TV i 190 land og 1380 timer TV ble vist, med en anslått verdi til 270 millioner kroner. Prosjektstaben i Vestvågøy skal bistå og legge til rette medias tilstedeværelse for å vise kommunen fra den aller beste siden.

Å legge til rette for en best mulig mediedekning og fin opplevelse for besøkende journalister vil være en viktig oppgave. Et positivt bilde av Vestvågøys befolkning og næringsliv vil kunne ha store økonomiske og sosiale ringvirkninger. Etter rittet i 2018 er det utarbeidet en ringvirkningsanalyse (PDF, 5 MB) som gir et bilde av hva som kan være resultatene av et slikt stort arrangement.

Oppgaver tillagt ansvarlig for media

  • Markedsføring / PR
  • Informasjon
  • Interntransport
  • Sosiale media og nettside
  • Foto, film
  • Presserom

ARN Media Book

De som jobber med Arctic Race of Norway 2019 i Vestvågøy kommune vil gjerne ha en mest mulig velfylt "ARN Media Book" der påfunn og installasjoner langs løypa ideelt sett skal føres inn og merkes av på et kart.

Gjør vi dette grundig, bidrar vi til et bedre arrangement, bedre TV og ikke minst bedre reklame for Vestvågøy. Det er også verdt å merke seg at man øker sjansene for å få bli med på sendingen hvis det man skal gjøre, meldes inn på forhånd. Ikke fordi noen ønsker å sensurere eller justere, men ganske enkelt for å lette jobben for de som har regien og skal velge ut hva som skal med. 

Vær med på å fylle "ARN Media Book (PDF, 3 MB)" - påfunn tas imot fortløpende, og det er næringssjef Sigve Olsen som er listefører for det som skjer langs løypa.

 

Kontakt

Rune Andreassen
Informasjonssjef
E-post
Telefon 76 05 60 87
Mobil 952 41 535