Tilskudd til inkludering av barn og unge

Målet med tilskuddsordningen fra Bufdir er å legge til rette for at alle barn og unge skal ha mulighet til mestring og samfunnsdeltakelse.

Nærbilde av skoene til noen som sitter på en mur med grafitti - Klikk for stort bildeIllustrasjonsfoto. Unsplash

Kort fortalt:

• Offentlige instanser, frivillige organisasjoner og private aktører kan søke om tilskudd.
  • Søknadsfrist er fredag 3. november 2023.
  • Søk ved å logge inn i Bufdirs søknadsportal

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) har lyst ut «Tilskudd til inkludering av barn og unge» for 2024, forteller Trond Handberg i kulturenheten i Vestvågøy kommune. Søknadsfristen er fredag 3. november. Du kan lese mer om mål og kriterier på Bufdir sin side om tilskudd her.

Tilskuddsordningen skal bidra til utvikling av åpne møteplasser, deltakelse på ferie- og fritidsaktiviteter og fullføring av utdanningsløp. Målgruppen er barn og unge til og med 24 år som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.

Bufdirs søknadsportal: Logg inn og søk her

Trond Handberg
Kulturkonsulent