Nytt tilbud for pårørende: «VI MØTES!»

«VI MØTES!» er et nytt lavterskeltilbud hvor pårørende kan treffe andre pårørende og fagfolk i en uformell og avslappet setting på Meieriet bibliotek.

Målet er først og fremst økt mestringsfølelse og mindre ensomhet for den enkelte. Fagpersoner fra Vestvågøy kommune vil være tilgjengelig for rådgivning, støtte og informasjon – og biblioteket bidrar med relevant litteratur og øvrige ressurser ved behov.

Tilbudet er gratis og krever ingen påmelding eller deltakelse utover å møte opp de gangene det passer for deg. Vi tar imidlertid gjerne imot forslag til temaer vi bør fokusere på under treffene.

Se tidspunkter og datoer for «VI MØTES!» på meierietbibliotek.no

Du er pårørende hvis du står nær noen som har en sykdom, en funksjonsnedsettelse eller en avhengighet. Du er for eksempel et familiemedlem, en venn eller nabo. Pårørenderollen kan involvere store følelsesmessige belastninger og byr ofte på mange praktiske utfordringer.

«VI MØTES!» er et samarbeid mellom Meieriet bibliotek og Vestvågøy kommune.

Person som holder en kaffekopp sittende ved et bord - Klikk for stort bildeIllustrasjonsfoto Unsplash