Nyhetsbrev uke 2/23

God helg med et kort og greit nyhetsbrev :)

Høsten kommer snart

Av: Sigve Olsen

Høstvekka kommer i alle fall også i 2023, og Vest-Lofoten næringsforening, Lofoten Countryfestival og kommunen hadde mandag denne uka det første planleggingsmøtet for årets arrangement.

Høstvekka 2022 var det andre året med et fullskala arrangement over ei uke. Det var en bratt læringskurve i 2021, som også fortsatte i 2022. Det gode arbeidet som er gjort skal videreføres i 2023 for å gjøre dette kultur- og næringsarrangementet enda bedre, og relevant for både tilreisende og fastboende.

Fv. Sten Roger Sandnes, Reidar Samuelsen, Monica Lorentzen, Hilde Grande, Kjersti F. E. Krüger, Gunnar Olsen Sigve Olsen

I 2022 var det hele 48 enkeltarrangementer, i tillegg til countryfestivalen som avsluttet festivaluka. Arrangementer for barn og unge har vært gratis, det samme gjelder fagseminarene. Stor dugnadsinnsats og økonomiske bidrag fra næringslivet og kommunen gjør det mulig å skape treffpunkter hvor alle har mulighet til å delta.

Arrangementet i 2022 var velsignet med et strålende være som gjorde at tusenvis av besøkende var i Leknes avslutningshelga. - Været kan vi ikke styre, men vi vil jobbe systematisk sammen med kommunen og andre  samarbeidspartnere for å videreutvikle arrangementet - og vi gleder oss allerede til startskuddet går for Høstvekka 2023 helga 25. august, sier Sten Roger Sandnes, leder i Vest-Lofoten næringsforening.

Følg løypestatus på nett

Av: Sigve Olsen
Slik har det vært tidligere i vinter mot Gammen. Om det blir slik i helga vet vi ikke, men gode muligheter for å komme seg på tur blir det. Leknes skiklubb

Du kan sjekke ut løypestatus for langrennsløypene på Vestvågøy her:

Vi vet også at de ivrige tråkkemaskinførerne legger ut vurdering av forholdene på klubbene sine facebooksider så snart de har tråkket løypene.

Alpinanlegget i Stamsund har ikke åpnet ennå, men slik kan det se ut på en god dag rett før det myldrer av glade alpinister. Lofoten Snowboard & Alpinsenter

Lofoten Snowboard & Alpinsenter har jobbet med produksjon av snø frem til det ble mildvær. Foreløpig har ikke bakken åpnet, men de har installert nye webkameraer og er nå live på YouTube fra bakken. Det er da gode muligheter for å vurdere forhold og se vakre bilder fra fjellet i Stamsund.

All honnør til idrettslagene som er viktige bidragsytere til god folkehelse og bo-/blilyst i Vestvågøy - støtt opp om klubben i ditt hjerte♥

NAV Lofoten 1 år

Av: Elisabeth Pleym Olsen

Nå er det første driftsåret til NAV Lofoten historie. Det har vært et spennende men krevende år for oss alle. Vi er blitt utfordret både ift kultur, ulik praksis, datasystemer, felles rutiner , en ny ledergruppe som skal samkjøres, nye kollegaer i hele Lofoten

NAV Lofoten

Det er krevende å lede denne type organisasjon hvor vi har ansatte og ledere på flere lokasjoner. All ære til de ansatte som har stått på og jobbet for at innbyggerne i Lofoten skal få det samme tilbudet uavhengig av hvor i Lofoten de bor.

Vi har fått det godt til så langt, fordi alle drar i samme retning. Selvsagt er det ting vi har oppdaget etter hvert – og det vil nok komme flere ting som vi ikke har vært nok oppmerksom på. Vi er uansett godt i gang og endrer\justerer der vi ser det er hensiktsmessig.

Vi markerte dagen både i Svolvær og på Leknes.