Det skal klubbes

Ordføreren og kommunedirektøren er på søken etter noe gjenbrukt, unikt og muligens historisk. Har du en såkalt vedtaksklubbe som støver ned på loftet? Eller kanskje har ditt lag eller forening en ærverdig en liggende urørt i skapet? Kan den potensielt få nytt liv her på rådhuset?

To menn i dress som holder en klubbe - Klikk for stort bildeOrdfører Jonny Finstad (H) og kommunedirektør Morten Dyrstad Vestvågøy kommune

I såfall vil disse to karene gjerne høre om du kunne tenke deg å donere denne til kommunen? Her vil klubba få nytt liv og en viktig oppgave i Vestvågøys politiske råd og utvalg.

I tillegg til dagens klubbe som skal fortsette å banke igjennom saker for kommunestyret og formannskapet, er det på tide å gi våre øvrige politiske utvalg sitt eget symbol. En klubbe er nemlig mer enn bare en dings – den er et uttrykk for demokrati og deltakelse. Den brukes med respekt og forstand, og er med for å markere blant annet åpninger og avslutninger, banke igjennom flertallets beslutninger, og skape ro og orden i salen når det trengs.

Nærbilde av klubbe med inngravert tekst - Klikk for stort bildeDagens klubbe ble donert til kommunen i 1963 – nå ønsker den seg en partner. Vestvågøy kommune

Dagens klubbe har vært med oss gjennom lang tid og utallige beslutninger. Vestvågøy fikk denne i gave da kommunen ble etablert i 1963 etter sammenslåing av Buksnes, Hol, Borge og Valberg. Klubba ble i sin tid donert av Halfdan Johnsen, for mange kjent for sin gullsmedforretning på Leknes.

Sitter du med en klubbe du tror kan passe?
Ta kontakt med ordfører Jonny på epost
jonny.finstad@vestvagoy.kommune.no

Jonny Finstad